Η ημέρα έχει σκοπό την προώθηση, την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη της φιλοζωίας και την υπεύθυνη κηδεμονία ζώου συντροφιάς από τους / τις μαθητές /-τριες
Σημαντική επίσης είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών /-τριών για τη βιοποικιλότητα και τις διάφορες μορφές ζωής, με έμφαση στην ευημερία και στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον.
Για τους περισσότερους, ο όρος “φιλοζωία” παραπέμπει σε μια καλοκάγαθη και κάπως ιδιότροπη στάση ζωής. Παρουσιάζεται ως η υπέρμετρη συναισθηματική προσκόλληση στα ζώα, συνήθως στα ζώα συντροφιάς, στα γατάκια και στα σκυλάκια.
Όμως στα πλαίσια μιας νέας ηθική για τη βιωσιμότητα θα πρέπει να ξανασκεφτούμε και τη σχέση των έμβιων όντων του πλανήτη με τον άνθρωπο.
Το ΕΠΑΛ Λαγκαδά για την ημέρα Φιλοζωίας οργάνωσε δράσεις και η ραδιοφωνική ομάδα του 1ου ΕΠΑΛ Λαγκαδά σας τις παρουσιάζει.
Η πρώτη εκδήλωση αφορούσε τη Μελισσοκομία με εισηγητές ομάδα μελισσοκόμων της περιοχής. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα θέματα που αφορούν στη σημασία της μέλισσας και της μελισσοκομίας για την υγεία του πλανήτη. Επίσης εξέθεσαν προϊόντα και εξοπλισμό τον μελισσοκόμων. Και στο τέλος είχαμε το πιο γλυκό κέρασμα από όλα, μέλι από την κηρήθρα.
Ρωτήσαμε τον κύριο Παπαδόπουλο, γεωπόνο και μελισσοκόμο γιατί είναι σημαντικές οι μέλισσες και η μελισσοκομία, η απάντηση είναι η επικονίαση. Μέσω της επικονίασης που γίνεται με τις μέλισσες τα άνθη γονιμοποιούνται και καρπίζουν τα φυτά του πλανήτη. Επίσης μάθαμε για την σημαντικότητα του μελιού και των άλλων προϊόντων στην υγειά του ανθρώπου.
Η δεύτερη παρουσίαση που παρακολουθήσαμε ήταν μια ενημέρωση από τον κτηνίατρο κ. Καραμητρο Ανέστη. Ο κύριος Καραμητρος μας ενημέρωσε για τις καλές πρακτικές για την συμπεριφορά μας απέναντι στα αδέσποτα. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι μικρές εθελοντικές ομάδες καταγραφής των αδέσποτων ώστε να αναληφθούν δράσεις μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
Μια ακόμα εκδήλωση για τα αδέσποτα ζώα που παρακολουθήσαμε ήταν με την ψυχολόγο του σχολείου. Είδαμε το πόσοι έχουν ζώα στο σπίτι τους, τι ζώα έχουν, και αν τα ζήτησαν αυτοί από τους γονείς τους. Στην συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και σημειώσαμε τα θετικά που μας προφέρουν τα ζώα στην καθημερινότητα μας.
Παράλληλα στον εξωτερικό χώρο έτρεχαν δύο ακόμη δράσεις
Η πρώτη δράση ήταν η φύτευση 57 δένδρων ελιάς στη μνήμη των θυμάτων των Τεμπών και η φύτευση αρωματικών φυτών και η δημιουργία μικρού κήπου με τη συνδρομή χορηγών. Το περιβόλι με τις ελιές εκτός από τον ισχυρό συμβολισμό θα προσφέρει μελλοντικά προϊόντα για το κοινωνικό παντοπωλείο.
Η δεύτερη δράση που παρακολουθήσαμε ήταν δημιουργία ζωγραφικών έργων και ενός graffiti με θέμα τη μέλισσα και διοργανώθηκε από τον τομέα των Δομικών
Επίσης ο τομέας της Γεωπονίας ετοίμασε ένα ερωτηματολόγιο στο οποίο καταγράφηκαν οι γνώσεις των μαθητών και μαθητριών σχετικά με τη νομοθεσία που διέπει τη φροντίδα των ζώων.
Οι μαθητές και μαθήτριες που απάντησαν στις ερωτήσεις μας ανέφεραν πως η συμμετοχή τους στις δράσεις ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και πως οι ενημερώσεις έδωσαν γνώσεις και παρακίνησαν στη συμμετοχή σε νέες δραστηριότητες για την προστασία των ζώων αλλά και του περιβάλλοντος.
https://forms.gle/U17xMxRNpFZcGtPA7
Πρέπει επίσης να πούμε ότι στις δράσεις και ενημερώσεις συμμετείχαν όλοι οι μαθητές και μαθήτριες και η ημέρα ήταν απόλυτα επιτυχημένη